Benvenuto!

Nystartad blogg så kommer handla om fotbollsklubben FC Parma.
 
ddd

Lite om mig:
Jag heter Fredrik och blev förälskad i klubben vid 6-7 års ålder redan och har stegvis bara följt klubben mer och mer för varje år. Jag har läst 200p Italienska på gymnasiet så jag försöker hänga med i vad även de italienska tidningarna skriver så gott jag klarar av. 21 år idag och har själv spelat fotboll på hyfsad nivå. En ryggskada satte dock stopp för min karriär för snart 2 år sedan, idrottsinvalid idag. Just nu jobbar jag som lärare på ett fotbollsprogramm i en gymnasie skola i norra Svergie och på kvällarna tränar jag ett seniorlag i div.4. Fotboll är och har alltid varit mitt största intresse.

Varför Parma?:
Fastnade för italiensk fotboll som knatte, så ung och så ovetande var det färgerna på tröjorna som tilltalade. Blåste en söndag upp en gul och en blå ballong samt satt med en visselpipa och visslade framför tv-programmet Uno kryss due. Och på den vägen är det...

Starkaste Parmaminne?:

Säsongen 98/99.

Bästa Parmamatchen?:
Spareggiot mot Bologna borta.

Favoritspelare i dagens Parma?:
Enkelt, Morrone.

Favoritspelare i Parma genom tiderna?:
Svårt, många bra namn men väljer Benarrivo och Morfeo(kan inte välja) knappt före Cannavaro, Crespo, och Gilardino.

Favorittränare i Parma genom tiderna?:
All heder åt många stora namn och duktiga tränare men Pietro Carmignani har haft störst plats i mitt hjärta.

Gillar förutom Parma?
Cassano, Cassano, Cassano! Kan känna en viss sympati för lag som Sampdoria, Udinese, Bari, Salernitana, Avellino, och Pescara också. Utanför Italiens gränser så följer jag med glädje Villareal i Spanien och Lille i Frankrike. Men, i själva verket gillar jag inte så mycket som inte har med just Parma att göra i fotbollsväg.

Ogillar?
Många. Reggiana, Juventus, Bologna, och Modena. Ghirardi och en hel del nuvarande och dåvarande spelare och ledare i Parma.

Kommentarer
Postat av: Aldin

Cassano ja, Sån mäktig spelare, gillar honom skarpt.

Va tyckte du om Chiesa? För mig en stor spelare i Parma.

2008-11-15 @ 02:57:11
Postat av: Fredrik

Chiesa var en stor spelare. Han lämnade sitt kära Samp efter en säsong på 22 mål på 27 matcher. Han gick till Parma för att vinna titlar och med Chiesa och Crespo hela och i form på topp så var det nästan inget lag som kunde stoppa oss. Åren Chiesa var hos oss är det bästa åren i Parma historia när vi bla sprang hem UEFA Cupen utan problem. Chiesa är grande helt enkelt!

2008-11-15 @ 13:17:26
Postat av: Rimon

tjena bagna eller ska vi säga fredrik

kul att du fixat en blogg, lär hälsa på rätt ofta =)

Men jag undrar över lucarelli situationen, tror du vi får bra betalt för honom, när går hans kontrakt ut?

2008-11-15 @ 20:07:56
Postat av: Fredrik

Får vi 3,5 miljoner euro för Lucarelli är jag nästan nöjd. Man får inte glömma att han har en lön på 3 miljoner euro per år. Jag törs nästan lova att Lucarelli stannar säsongen ut i alla fall men räknar med att han lämnar till sommaren. Hans kontrakt går ut 2011.

2008-11-15 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0