Intervju med De Lucia inför lördagen


j
De Lucia - då i Parma, nu i Livorno 


Intervju med hemvändaren Alfonso De Lucia i Cristiano Lucarellis egen tidning Corrier di Livorno inför matchen på lördag.


Hur tycker du det har gått hittils?


"Livorno har bara en uppgift och det är att nå en priviligerad position. Vi har förnyat laget mycket och vi behöver tid för att anpassa oss med vissa saker. Vi har inte kommit upp i full fart ännu men bara en två poäng skiljer just nu. Vi är i ett perfekt läge. Sen, så vet vi att det också finns ett transferfönster i januari, vi vet att Spinelli vill nå Serie A och att han kommer förstärka. Det är saker på gång".


Vilken lagkamrat har imponerat mest på dig?
 

"Jag säger Terranova, även fast han har haft en sån otur med sina två skador".


Och offensiv spelare?


"Även här, ingen tvekan. Diamanti. Han gjorde många fina mål förra säsongen och det är ett nöje att se honom spela. Det är en fantasista, som kan ibland vara lite ojämn. Men sånna spelartyper kan alltid göra skillnaden".


Lördag Parma. Du har sagt att om Livorno vinner så ska du betala måltiden åt några av dina gamla lagkamrater...


"Efter Parmalat skandalen gick vi utan lön i 7 månader men vi växte starkare som grupp. Vi lyckades undvika nedflyttning i Spareggiot mot Bologna. Sen anlände Ghirardi. En full hög med pengar som investerades i en rad spelare och förhoppning om att värva Rossi från Manchester som gick till Villareal. Det var tråkigt att jag inte fick plats. Men det där är uträtt. När han anlände ändrades mycket. Många människor blev jagade iväg som hade jobbat för Parma i många år. De han knappt blinka innan de var utan jobb. I Parma fick jag den bästa tid jag kunde få som ung och jag åker ofta tillbaka för att träffa gamla vänner. Men frågar du mig så gillar jag inte Ghirardi. Han har fört tillbaka ett lag till Serie B som Sacchi började bygga innan Scala fortsatta att bygga vidare. Det kommer hursomhelst bli en underbar match. Det är svårt att säga vilka som kommer gå hem som segrare men jag tror såklart att Tavano blir matchhjälte".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0